субота, 24. октобар 2009.

Testo za posna peciva


Ovo je univerzalno testo za sva posna peciva, a ja sam od njega mesila slavski kolac. Peciva su mekana i dugo sveza, a oblike i fil kombinujete po zelji…

Sastojci:
1 kg brasna tip "400’
500 ml kisele/ mineralne/ vode
40 g svezeg kvasca
4 kasicice secera
3 kasicice soli
9 kasika ulja

Priprema:
Kiselu vodu zagrejati da bude mlaka, staviti secer i kvasac da nadodje. Brasno pomesati sa preostalim sastojcima, dodati uskisli kvasac i umesiti glatko, meko testo koje se ne lepi za ruke.

 Pokriti testo i ostaviti ga da udvostruci volumen. Nakon toga na pobrasnjenoj podlozi razviti testo zeljene debljine, prviti oblike po zelji/ krugove, kiflice, trouglove…/ i filovati po zelji. Sloziti pecivo u podmazan pleh i ostaviti ga da kisne dok ne udvostruci velicinu. 

Zagrejati rernu na 200 stepeni i peci pecivo do rumene boje. Mozete ga pre pecenja premazati uljem, a mozete i nakon pecenja uraditi isto. Pecivo ce biti mekano i drugog i treceg dana!

Ja sam od ovog testa pravila slavski kolac.
 Podelila sam testo na dve lopte. Od jedne lopte sam napravila pletenicu koju sam stavila uz ivicu podmazanog kruznog pleha, a u sredinu sam stavila drugu loptu. 

Povrsinu slavskog kolaca sam premazala prokuvanim stirkom/ 2 dl vode i 2 kasike brasna/ zbog lepseg sjaja i boje, a i ukrasi se bolje lepe. 

Ukrase sam pravila od mesavine mekog brasna i gustina uz malo soli i vode da se umesi tvrdje testo. Oblikovati po zelji ukrase i drzati ih pokrivene dok ih ne zalepite na kolac.

3 коментара:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...