среда, 18. новембар 2009.

Gibanica "guzvara"



Dolaskom u Sumadiju naucila sam, a i zavolela,
da pravim ovu gibanicu...Godinama sam je pravila
"masnu" sa kajmakom, a onda sam sam to izbacila
i sad je spremam ovako... Svi smo zadovoljni :)


Potrebno:

500g kora za pitu
4 jajeta
300g kravljeg sira sto sitnijeg/ to je ovde kao krem sir/
1 prasak za pecivo
0,5 dl ulja
po potrebi kisele vode

Priprema:

Sir umutiti sa jajima i praaskom za pecivo
i polako dodavati ulje i mesati da se
dobro sjedini masa.
Zatim polako dodavati kiselu vodu i
napraviti smesu kao za palacinke.

Uzeti okrugli pleh, podmazati ga uljem
i sloziti dve kore ostavljajuci krajeve
da vire preko pleha.
Za vrh ostaviti dve kore, a ostale kore
"guzvati" i ubaciti u smesu za gibanicu,
dobro natopiti njome i slagati po korama
u plehu. Tako uraditi sa svim korama,
ali ih ne sabijati u plehu vec ostaviti
prostora da se prilikom pecenja rastresu.
Krajeve koji su padali preko pleha prebaciti
preko kora, a sve to pokriti sa preostale
dve kore. Po vrhu premazati ostatkom smese
za filovanje, iseci na 8 delova i peci u
zagrejanoj rerni na 200 stepeni oko 15 minuta.

Zatim smanjiti temperaturu na150 stepeni i peci
jos 15 minuta. Iskljuciti rernu i ostaviti gibanicu
jos desetak minuta da se dobro ispece celom dubinom.

Izvaditi pleh, malo prohladiti, iseci na parcad
i sluziti mlaku gibanicu.

Posluzivanje:

Gibanica je najbolja topla uz neki kiselo- mlecni napitak.


5 коментара:

  1. super izgleda. baš bi mi sad dobro došao jedan komad :)

    ОдговориИзбриши
  2. Pravim slično ponekada, kada mi je mrsko razvijati i praviti pitu!

    ОдговориИзбриши
  3. I ja sam u Sumadiji naucila praviti guzvaru, ali nisam dodavala prasak za pecivo i kiselu vodu, pa mi uvijek pita "padne" kad je izvadim iz sporeta. Kod tebe vidim ostane uzdignuta pa cu odsad praviti po ovom tvom receptu :)

    ОдговориИзбриши
  4. Ajsa, najsigurnije je da dodas prasak za pecivo i kiselu vodu i bices zadovoljna i izgledom i ukusom :)

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...