среда, 10. август 2011.

Grcka musaka


Volim da isprobavam jela raznih kuhinja i uvek po povratku s letovanja moram u kuhinju...
Ovog puta je to musaka koju smo jeli u divnoj taverni na Sitoniji....
Zacudila me kombinacija krompira i plavog patlidzana u njoj,
do sad sam je uvek jela samo sa patlidzanom, ali ovako nam se jos vise svidja.

Sastojci


  1. Plavi patlidzan dobro operite i isecite na kolutove, posolite i ostavite ga 15 minuta.
    Ocediti ga od tecnosti koju je pustio i ispeci ga u plehu oblozenom alu folijom i podmazanom maslinovim uljem. Peci ga 15 minuta na 200 stepeni.
  2. 2
    Na ulju prodinstati luk, beli luk i meso. Dodati 2 dl kuvanog paradajz soka, zacina po ukusu i zelji.
  3. 3
    Krompir ocistiti i iseci na kolutove kao za musaku od krompira.
  4. 4
    Pripremiti besamel
    Na malo ulja proprziti brasno do zlatne boje, naliti mlekom, i uz mesanje i kuvanje na tihoj vatri, skuvati besamel.
    Po zelji mozete u besamel stavi neki tvrdi topivi sir. Ja sam stavila dimljeni kackavalj.
  5. 5Grcka musaka/slika/675593/
    Vatrostalnu posudu podmazati uljem, po dnu poredjati jedan sloj krompira, prekriti kolutovima plavog patlidzana i staviti meso.
    Sve prekriti preostalim krompirom i plavim patlidzanom.
    Musaku preliti sa malo vode, tek da ima tecnosti u njoj, preliti besamelom i peci oko 60 minuta na 200 stepeni.

    Posluziti uz grcku salatu.

11 коментара:

  1. Mi smo prosle godine bili na Sitoniji i silno smo se razocarali hranom po restoranima. Svuda smo bili po polustrvu i probali hranu po raznim restoranima ali to nije bilo ni priblizno hrani koju smo probali u drugim grckim mestima. Musaka je bila jos najpristojnija. Bilo mi je smesno to sto su nam uvek donosili dezert, kao kuca casti, a onda smo provalili zasto to rade - nigde osim u nasem hotelu nismo dobili regularan racun, citaj niko ne placa drzavi porez, pa kao da nas podmite:)
    Ja slicno pravim musaku samo sto u meso dodam paradajz soka i onda pocne da cvrci i celu rernu mi unisti:)
    Mozes da pogledas na mom blogu fotke iz Sitonije http://soibiber.blogspot.com/2011/04/kleftiko-jagnjetina-na-grcki-nacin.html
    Vrlo lepo poluostrvo sa borovim sumama sto je retkost za Grcku, i zbog toga puno podseca na Hrvatsku.

    ОдговориИзбриши
  2. Ova tvoja Grcka musaka divno izgleda!!!Onu koju sam ja jela u Grckoj je bila ocajna,jako masna i teska,ali sve to zavisi i u kom delu smo.Bilo kako bilo,ti si nam pripremila veoma ukusnu musaku.:))

    ОдговориИзбриши
  3. Ovo je laganija varijanta jer je junece meso...Vole oni puno svinjetinu i svuda je trpaju, a i besamela stave previse..Ja sam dodala i malo kackavalja da dobije bolji ukus...

    ОдговориИзбриши
  4. Pa zna se grci su majstori za musaku.A i vidi se iz tvog recepta:)

    ОдговориИзбриши
  5. Draga Jafi, musaka je savrsena, kao i svi tvoji recepti!

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala...Mi smo uzivali u svakom danu i svim specijalitetima grcke kuhinje.

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...