субота, 28. јул 2012.

DOBOŠ TORTA

U našoj porodici ovo je omiljena torta koju pravimo za sva značajnija slavlja :) Ovog puta sam koristila recept ASTALA i pravila sam je u četvrtastom plehu zbog boljeg sečenja...Torta je baš prava poslastica budimpeštanskih majstora :) Hvala Veri na preciznom receptu :)

Za kore
8 jaja
8 kašika kristal šećera
8 kašika brašna

Fil:
4 jaja
150 gr šećera u prahu
5 vanilin šećera
200 gr čokolade
250 gr putera -nikako margarina!!!

Šećerna glazura- grilijaž:
300 gr kristal šećera

PRIPREMA:

Prvo umutite belanca u cvrst sne-mikserom,potom dodajte 4 kasike secera i opet sve cvrsto umutite.
Zumanca kulinarskom zicom sjedinite-umutite sa 4 kasike secera dok smesa ne posvetli.
Spojite ove dve smese,najbolje izmesati kulinarskom zicom.
Pecite kore.
Ove kore su se pekle u ovalnom pekacu sa stipaljkom,prekrivenog pek papirom.Mera za jednu koru je bila kutlaca srednje velicine.
Od ove smese moze da se ispece i do 14 kora-vrlo,vrlo tankih.
Pre nego sto  pocnete da ih pecete:
Treba biti svestan da se ova torta ne radi "na brzaka".
Potrebno je dosta slobodnog vremena,volje i ozbiljnosti.



Fil:

U posudi sa duplim dnom,za mesenje na pari,umutiti 4 jajeta,sa 150 g secera u prahu,te jednom kesicom vanil secera,dok masa ne postane gusta.
Skinuti sud sa vatre i dodati cokoladu,koja ce se sama rastopiti u vrelom filu.Naravno da je potrebno svo vreme mesati dok se cokolada ne otopi.
Penasto umutiti puter i kada se masa doobro ohladi sve spojiti.

Zatim filovati kore, sve do poslednje, a na poslednju staviti šećernu glazuru,koja  se priprema ovako:
 Secer "otopiti",preliti preko zadnje kore "odozgo,nozem premazanim puterom,napraviti snite.
Najbolje je da u tome imate pomoc sa strane,u dodavanju noza,mozete imati dva,tri noza spremljena za secenje,jer je  potrebna brzina.
Na kraju korice izravnati i okolo je namazati, takodje čokoladnim filom.

NAPOMENA: Recept sam prenela s ASTALA kako je tamo napisan.
 Ja sam ispekla samo 8 kora na pravougaonim tankim plehovima. Imam ih 2, tako da se kore mnogo brzo ispeku jer dok se jedna kora peče drugu stavljam na pleh i tako redom. Na dno pleha stavljam pek papir i preko ide testo.

6 коментара:

  1. Kako slasno izgleda, mljac!! Nije nimalo pametno da gledam ove divote dok sam na dijeti...:(

    ОдговориИзбриши
  2. Jao Jafi, savrsena je!Doduse meni je mama pomagala tacnije ispekla korice i stavila grilijas, ali stvarno vam je vrh!

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala puno :) Moji je puno vole, ranije sam pokušavala ovu karamel glazuru i uvek bi mi bila predebela..Ova je taman dobra :)

    ОдговориИзбриши
  4. Odavno nisam pravila ovu tortu, ali znam da je fenomenalna i rado bih prihvatila jedno parcence :)

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...