четвртак, 10. октобар 2013.

SPECIJALITETI S PUTOVANJA- FRANCUSKA

Uvek kad putujemo volimo da probamo hranu domaćina. U Grčkoj smo bezbroj puta uživali u njihovom girosu, suvlakiju,musakama, raznim pecivima, sladoledima i dr. specijalitetima. Ali, kad se pomene Grčka ja uvek prvo pomislim na giros iako volim i ostalu hranu :) Kad smo se spremali na put u Pariz, preko Italije, potpuno sam zaboravila na pizze i paste jer toga ima svuda i čak bolje nego u postojbini, a s nestrpljenjem sam čekala Pariz i njihove kroasane i macarons. Već pri prvom zalogaju čuvenih francuskih kroasana znala sam da su one prave :) Sve što sam do tada jela pod ovim nazivom samo su bleda kopija i imitacija čuvenih kroasana :(
Spolja su divno hrskave a unutra lisnate, mekane i uživanje ih je jesti :) Imali smo ih za doručak u hotelu svakog jutra. Još tople i mirisne mamile su da se zagrizu još u hodu. Jeli smo ih, pored kvalitetnih sireva i odlične šunke, ispijali prvu jutarnju kafu i osećali se pravim Francuzima :) I za put smo ih kupili, ali smo ih umorni i u trci da što više vidimo jeli tokom obilaska i kratkotrajnog odmora na klupama u ulicama Pariza. Moram pohvaliti projektante i sve koji su mislili na umorne šetače i turiste jer Pariz me je oduševio klupama na svakom koraku : u parkovima, u avenijama, kraj Sene i svuda se može sesti, odmoriti i uživati u lepotama grada svetlosti :)
Posle ovih kroasana nemam više želju da bilo koje probam jer nijedni nisu pravi :( Danima sam na Coolinarici, na raznim blogovima i internetu nailazila na macarons... Nisam ih pravila, uvek su mi se činili komplikovanim, pomalo pipavim i nisam sigurna kakvi bi mi bili. Kad smo već bili u gradu koji se može pohvaliti odličnim izborom istih, red je bilo i da ih probamo. Kupili smo ih na povratku iz celodnevne šetnje gradom i jedva čekali da ih u hotelu uz kafu degustiramo. Kako je tog dana ćerki bio rodjendan, ovi vragolani su joj bili zamena za tortu :)
Macarons su mali, ukusni kolačići koji pomalo podsećaju na puslice ali im prisustvo lešnika, boje i fila daje posebnu notu i svideli su nam se :) Vredelo je probati ih. Za moj ukus su preslatki, ali za ljubitelje slatkiša oni su neodoljivi :) Žao mi je što smo jako malo vremena imali za isprobavanje još nekog specijaliteta francuske kuhinje, ali nadam se da je ovo tek početak isprobavanja i da će biti još odlazaka i degustacije :)

5 коментара:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...