понедељак, 21. октобар 2013.

U GRADU JOVANA DUČIĆA- TREBINJE :)

Slušajući, čitajući i gledajući sve što se o ovom gradu negde pojavi imala sam žarku želju da ga posetim i osetim taj duh grada kulture, mirisa mediterana i hercegovačkog sunca :) Jovan Dučić je rodjen u Trebinju, završio je u njemu osnovnu školu a onda kreću njegove selidbe i putovanja koja će trajati ceo život. Pesnik, diplomata i veliki umretnik nikada nije zaboravoi grad svog detinjstva :) Trudio se da doprinese uredjenju grada: od parka, preko muzejskih zbirki,spomenika zaslužnim ljudima i kompletnog izgledu grada. Otuda poseban osećaj dok šetate gradom da vas Dučić posmatra i raduje se svakom posetiocu i svakom vašem ushićenju kad ugledate Trebinje s Crkvine.Ne čudi da je testamentom ostavio deo novca da me se na Crkvini izgradi spomen grobnica s crkvom kao šro je Gračanica jer s ovog uzvišenja je najlepši pogled na grad i okolinu :)
I do šetate ovim mirnim, otmenim i lepim gradićem, a toplo septembarsko sunce obasjava Trebišnjicu i stari grad,u misli vam dolaze reči pesme PODNE : Mlado, krupno sunce prži, puno plama;
Kratko je vreme bilo za obilazak svega što Trebinje nudi, ali uspeli smo da prošetamo starim gradom, da uživamo u hladu platana i raskoši trebinjske pijace, da probamo odlične ćevape, vidimo Andjelkinu kapiju iz serije RANJENI ORAO, popnemo se do Gračanice i uživamo u pogledu na Leotar, Trebišnjicu i grad u dolini :) Prijano septembarsko vreme s temperaturom od 25 stepeni i vazduhom koji opija pomogli su nam da uživanje bude potpuno :)
Volela bih da se ponovo vratim u ovaj grad vina, sunca i platana jer ima dušu i šarm koji vas prate i nakon odlaska iz njega :)

10 коментара:

  1. Do sada mi Trebinje nije bilo na listi mesta koja želim da posetim, ali ovaj post je listu upravu promenio :)

    ОдговориИзбриши
  2. Trebinje treba obavezno posetiti :) To je grad koji osvaja na prvi pogled :)

    ОдговориИзбриши
  3. Pošto retko putujem, i ne volim putovanja, Trebinje je jedno od retkih mesta na kojima sam bila.
    Osim nekog malog šumadijskog sela, to je jedino mesto na svetu gde bih zaista želela da živim. Gradić me je osvojio za samo dva dana i nikada neću moći da zaboravim ni te dane ni Trebinje.
    Hvala na ovom postu, mada sam se malo rastužila. :-)

    ОдговориИзбриши
  4. Tajana, baš me raduje da sam izmamila sećanja na divan grad :)

    ОдговориИзбриши
  5. u trebinju sam bila zadnji put prije tridesetak godina...predivan gradić, tada mi je ostao u sjećanju kao mali dubrovnik :)...vjerujem da ću ga opet posjetiti....uskoro...nadam se

    ОдговориИзбриши
  6. Ima sličnosti izmedju ta dva grada i oba su podjednako zanimljiva :)

    ОдговориИзбриши
  7. Nisam imala priliku nikad videti taj grad a volela bih...možda jednog dana se nađem i tamo. Hvala Jafi na ovom lepom postu.

    ОдговориИзбриши
  8. Zoko, ovo je grad koji osvaja :) Nadam se da ćeš ga nekad videti :)

    ОдговориИзбриши
  9. Jafi draga jako me je obradovala ova tvoja raglednica iz TREBINJA.divno si ga prezentovala.to je rodni grad mojih roditelja.divan,srdačan i zarazan..... imam sreću da živim na "tromeđi" tri države,na svega sat vremena sam i od Trebinja i od Dubrovnika tako da to maximalno koristimo da ih obilazimo i uživamo.skoro svake subote odemo do Trebinjske pijace koja je najbogatija pravim domaćim proizvodima poput meda,sireva,povarća i voća.......
    ma jednom riječju MORA SE DOĆI I POSJETITI,nemože se dovoljno dobro riječima opisati !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Grad me je potpuno osvojio :) Predivno septembarsko vreme, mir i spokoj na ulicama i trgovima, pijacva kao sa slike a tek ćevapi ?! Žao mi je što je put odavde dug i naporan, ali vredi tog napora jer je grad čaroban :)

      Избриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...