субота, 03. мај 2014.

HLEB KOJI SE NE MESI

Odavno sam spremala ovaj hleb, nikako da postavim sliku i post. Jedno vreme su ga svi pravili na
Coolinarici tako da sam i ja rešila da ga isprobam. Namučila sam se dok sam pronašla šerpu s
poklopcem, na kraju sam je i bacila jer je izgorela, i otada ga više nisam mesila :)
Hleb je dobar, pravi seljački hleb iz furune, divne hrskave korice, pun šupljina i dobro pečen
tako da ga vredi praviti ako imate odgovarajuću posudu.
POTREBNO:
  •  3 casebrasna(brasna za hleb ili opstu upotrebu, mozete da eksperimentisete, recept je dosta fleksibilan po tom pitanju, recimo 1 casa razanog, 1 integralnog i 1 obicnog)
  •  2 kasicicesitne soli(morske, obicne)
  •  1/4 kasiciceinstant kvasca
  •  1 i 1/2 casuvode
  • PRIPREMA:
  • 1.Suve sastojke staviti u vanglicu i promešati kašikom. 
    2.Dodati čašu i po vode i promešati kašikom na brzinu.
    3.Ostaviti da pokriveno odstoji 12 sati. (Ja vanglicu-obično plastičnu, stavljam u kesu, da se ne bi uhvatila korica).
    4. Nakon 12 sati promešati opet kašikom. 
    Ostaviti da odstoji još 7 do 12 sati, ili duže, dok se ne jave mehuri na površini testa. 
    4, Nabrašniti radnu površinu, istresiti testo i preklopiti kao koverat. Posle toga, prevrnuti i prekriti plastičnom folijom.Ja ovo radim tako što išpricam malo vode na radnu površinu, onda pažljivo zalepim plastičnu foliju, pobrašnim, pa sa dobro nabrašnjenim rukama malo rastanjim testo i pomoću folije, prevrćem prema unutra, kao koverat i onda prevrnem testo da ovo bude odozdo.
    Ostaviti da odstoji još sat-dva. 
    5.Pola sata pre pečenja zagrejati posudu u kojoj će se hleb peći, (mora biti sa poklopcem), u rerni na 250°C. (pre nego što stavim testo u posudu, obavezno ukrojim i stavim pek-papir).
    6.Zatim, staviti testo u tu posudu i poklopiti. 
    Peći pola sata, a onda skinuti poklopac i peći još 15-20 min. 
    7. Kora treba da bude tamna, a ako nije peći još 5-7 min. 
     8. Kad je hleb gotov,ostaviti u kuhinjski peškir da se hladi oko jedan sat.Tek je onda pečenje završeno.
    Dok se hladi, hleb će ´pevati´, to mu kora krcka i znak je da je savršena!

7 коментара:

  1. draga Jafi, odličan je, nas dve kao da smo se dogovorile sa postovima ;) , ja sam moj pravila za 1. maj i evo opet ga pečem,oduševljena sam!

    ОдговориИзбриши
  2. pravi domaći hleb sa ognjišta.... u čemu se može peći ? ja imam onaj pekač "đuvečaru" pa neznam jeli mi ovo mala količina tijesta za te dimenzije ?

    ОдговориИзбриши
  3. Jaco, moj je odavno spreman a sad ga tek objavljujem.
    Danka, ja nisam imala vatrostalnu ili keramičku posudu s poklopcem, u tome je najbolji.
    Koristila sam emajliranu šerpu i potpuno je upropastila tako da ga više nisam spremala. Količina je mala i ne može u pekaču da se peče. Jedino da udvostručiš mere.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. hvala na odgovoru i što ste mi spasili šerpu (već sam jednu imala u vidu) !

      Избриши
    2. Danka, ja sam žarko želela da probam, ali dok ne nabavim odgovarajuću posudu ništa od hleba.

      Избриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...