четвртак, 01. мај 2014.

ŠARENKO

U pripremama za slavu obično za suprugov rodjendan pravim neku brzu i isprobanu poslasticu.
Ovog puta, na ćerkin nagovor, malo sam prelistala svoje recepte i pronašla u časopisu
DOBRA HRANA ovaj zanimljiv i ne mnogo zahtevan kolač.
Recept sam prilagodila našim ukusima, belu čokoladu u filu sam zamenila crnom, a stavila sam i glazuru od čokolade i to je bila prava stvar. Glazura od kvalitetne Kandit čokolade za kuvanje je kolaču dala posebnu punoću ukusa, korice su taman dovoljno mekane i fil po vrhu kolača bi ih, bar za naš ukus, napravio previše mekanim.
ZA KORE:
3 jajeta
450 ml kisele pavlake
1 prašak za pecivo
15 kašika brašna
15 kašika šećera
5 kašika mlevenog maka
5 kašika mlevenih lešnika
5 kašika kakaoa

ZA FIL:
1 l mleka
10 kašika griza
3 vanilin šećera 150 g šećera
200 g margarina s ukusom vanile
100 g čokolade/ bele ili crne/

PRIPREMA:

Jaja i šećer penasto umutiti mikserom, dodati pavlaku, mešavinu brašna i praška za pecivo,
pa polako promešati varjačom.
Dobijenu smesu podeliti na 3 dela. U jedan deo dodati mak, u drugi mlevene lešnike, a u treći
kakao. Sve lepo promešati.

Tepsiju dimenzija 30x20 cmobložiti papirom za pečenje i presuti smesu od maka. Peći je u
zagrejanoj rerni na 180 stepeni oko 10 minuta. Na isti način ispeći i ostale kore.

FIL:

U šerepu sipati 1 l mleka, dodati šećer i vanilin šećer, pa kuvati dok ne proključa.
Dodati griz i kuvati uz stalno mešanje dok se griz ne zgusne. U topao griz staviti čokoladu da se istopi. 
Pazite da ga ne prekuvate!
Kada varjača počne da ostavlja tragove po dnu šerpe griz je skuvan.

Ohladiti ga, dodati omekšao margarin i sve dobro sjediniti mikserom.

U tepsiju vratiti koru od maka, preliti s 1/3 fila, prekriti korom od kakaoa. Premazati
2/3 fila i prekriti korom od lešnika, pa naneti ostatak fila.
Ja sam po vrhu stavila glazuru od 100 g čokolade i malo ulja, a ostatak fila nisam upotrebila i
mislim da je za ovaj kolač dovoljno i pola mere za fil.

POSLUŽIVANJE:
Kolač napraviti dan ranije, dobro ga rashladiti, skuvati kafu i uživati u društvu najdražih i divne poslastice 
koja se topi u ustima :)


5 коментара:

  1. zbog interneta sam prestala da kupujem časopise o hrani,a u zadnje vrijeme naiđem na dosta recepata koji su baš iz takvih časopisa.
    jafi ovo je odlična tortica,baš po mom ukusu.i ja nevolim bijele čokolade.....
    p.s.pošalji mi parče sada uz kafu ;-))))))

    ОдговориИзбриши
  2. Super deluje, posebno mi je interesantna kisela pavlaka u korama:)

    ОдговориИзбриши
  3. Da, kisela pavlaka čini kore mekanim i posebnog ukusa :)
    Nadje se dobrih recepata na internetu, ali ja još uvek volim da listam recepte :)
    Danka, rado bih ti poslala jedno parče :)

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...