уторак, 02. децембар 2014.

ŠAPE

Verujem da ste bar jednom u životu probali ove starinske kolače koje su još naše bake pravile. Sećam se da ih je mama pravila s orasima ili rogačem za Božić i Uskrs i da su bolji što duže stoje. Dok sam ih mesila i pekla sećala sam se dana provedenih u rodnom gradu i baš sam se nekako rastužila.
Ali, njihov miris i prhkost već kod prvog zalogaja su sve to izbrisali.

POTREBNO:
  •  2 jajeta
  •  1 soljasecera
  •  150 gmasti
  •  1 soljaml.oraha
  •  1 kesicapr.za pecivo
  •  3 soljebrasna+
  •  jos malo za
  •  domesiti testo
  •  maloprah secera za
  •  posipanje sapa
  •  1 kesicavanilin secera
  •  solja od 250 ml
  • PRIPREMA:
  • Umutiti jaja sa secerom (mikserom).Dodati sve ostale sastojke sem prah secera.Dobije se malo mekse testo. Dodati jos brasna i rukom malo zamesiti Ne mnogo mesiti jer ce se mast topiti od toplote ruke.Nikako ne previse brasna(zaboravila sam da ga izmerim)Ali mislim da nisam vise od 100 grama dodala.Bitno je da je testo meko.Umeseno testo staviti u frizider.
  • Kalupe podmazati cetkicom koja se umace u ulje.Meni je tako najlakse.Kada se svi podmazu,posuti ih brasnom.Malo protresti kalup,da spadne visak brasna.
  • Kidati komadice testa i puniti kalupe,ali ne do vrha,jer ce narasti testo dok se pece.Rernu zagrejati na 200 stepeni.Staviti da se pece jedno desetak minuta na toj temperaturi,pa onda smanjiti na 180 dok ne dobiju lepu svetlo zuckastu boju.Mada sve zavisi i do rerne.Ali ako vidite da brzo dobijaju zuckastu boju,moze se i pre smanjiti temperatura.
    Ja sam pekla oko 20 minuta ukupno. 
  • Pecene vaditi iz kalupa i odmah valjati u prah secer.Ukoliko vam je ostalo jos testa(meni jeste) samo stavljati testo u kalupe bez podmazivanja.
    Od ove mere mi je izaslo 60 keksica.A i to sve zavisi kolika je velicina kalupa.
  • Ako koristite rogač, staviti samo 1/2 šolje.

6 коментара:

  1. divan recept ,ali imam jedno pitanje jeli moze sa margarinom.

    ОдговориИзбриши
  2. Može, ali ih ja uvek pravim ovako. Mast im daje prhkost koja je za ove kolače karakteristična.

    ОдговориИзбриши
  3. Da obavezno s mašću tako budu fini i prhki, spremam recept a onda na probu ovi tvoji izgledaju odlično

    ОдговориИзбриши
  4. Divni starinski kolacici, vec odavno zelim da ih napravim ali nikako da stignu na red... drzim fige za ovu godinu.:)))

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...