среда, 07. јануар 2015.

Bûche de Noël (Božićni panj)

Moja ćerka je veliki frankofil i često me zasipa receptima francuske kuhinje. Ovog puta je želela Božićni panj za praznik, a ja sam joj želju ispunila. Znam za Panj tortu koja se pravi s orasima i grilijažem, često sam je za praznike jela kod moje rodjake koja je sprema fantastično, ali moja ćerka ne sme orahe i taj je recept odmah odbačen. Tragale smo po internetu, ja na srpskom a ona na francuskom čitale recepte, i na kraju sam zaključila da će biti najbolje da ga sama osmislim od već standardnih recepata. Rolat je klasičan uz dodatak čokolade, a krem je ganaš. Potrudile smo se da pronadjemo i odgovarajuće ukrase, još nismo krenule da ih same pravimo, i rezultat je odlična poslastica :)

POTREBNO:

ROLAT:
6 jaja
6 kašika šećera
1 kašika čokolade u prahu
6 kašika brašna
1/2 kesice praška za pecivo

GANAŠ KREM:
250 ml slatke pavlake
200 g čokolade za kuvanje

PRIPREMA:
Za rolat mikserom penasto umutiti belanca u čvrst sneg. Dodati šećer i sve zajedno umutiti. Dodati jedno po jedno žumance i sve dobro umutiti.

Dodati čokoladu, brašno i prašak za pecivo i sve blagim potezima varjačom sjediniti.

Pleh obložiti pek papirom, usuti masu i poravnati je.
Peći u rerni na 180 stepeni do svetlo braon boje.

Pečeni rolat istresti na vlažnu kuhinjsku krpu i uviti u rolat.

U posudu staviti slatku pavlaku, zagrevati na ringli na srednjoj temperaturi do početka ključanja.
Pavlaku skloniti sa ringle i preliti preko izlomljene čokolade i polako mešati da se čokolada otopi.
Umućeni krem ostaviti u frižideru da se dobro ohladi.
Ja sam ga ostavila 1 sat.

Ohladjeni krem mikserom umutiti u penastu masu.

Razviti urolano testo, premazati kremom, ostaviti za premazivanje panja po vrhu, i zarolati u rolat.
Premazati kremom panj sa svih strana, viljuškom napraviti šare i ostaviti ga da se ohladi i dobro stegne.

Ukrasiti ga po želji i servirati.



4 коментара:

  1. Divan rolatic, izgleda svecano i praznicno, a sa cokoladom nikada ne moze biti greske.:)) Sve najlepse u Novoj i srecan vam Bozic!:)))

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala puno :) Čokolada je uvek pun pogodak :)

    ОдговориИзбриши
  3. Predivno izgleda! Srecni praznici i sve najbolje u 2015. godini!

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...