субота, 16. мај 2015.

BAČKA ŠTRUDLA

Iako volim i spremam sve što dolazi iz moje rodne Vojvodine, ovo je štrudla koju sam uvek s uživanjem jela a nikada je nisam mesila za sve ove godine. Uvek me seti na nedeljno popodne kada bismo porodično odlazili kod bake po majci, a ona nas rumena i nasmejana sačekivala sa svojom omiljenom štrudlom :) Njena je bila nadevana rogačem, cimetom ili suvim groždjem, a meni je uvek bila želja da bude s makom. Bake nema da mi je sprema, od mame nisam zapisala recept, i morala sam sama, uz malu pomoć interneta, da osmislim štrudlu nalik bakinoj :) S nestrpljenjem sam čekala da se ispeče i prohladi, sekla je još toplu i "smazala" dva parčeta da bih osetila da je to ono pravo :) Šta reći a ne hvaliti se, baka bi bila srećna i ponosna što nastavljam porodičnu tradiciju spremanja bačke štrudle :)



POTREBNO:

300 ml mleka
20 g svežeg kvasca
1 kašika šećera
1 kašičica soli
100 ml ulja
oko 550 g mekog brašna tip "400"

Premaz:

2 kašike masti
2 žumanceta
3 kašike šećera

Nadev:

150 g mlevenog maka
4 kašike šećera

malo ulja po vrhu

PRIPREMA:

U toplo mleko staviti šećer i izmrvljen kvasac. Sačekati 10-tak minuta i polako dodati pola brašna, so i ulje.

Mešati smesu varjačom i malo "lupati" da se pojave mehurići.
Dodati preostalu količinu brašna i rukama umesiti glatko i mekano testo.
Pokriti testo krpom i ostaviti ga 30 minuta da nadodje.
Na platnenom stolnjaku oklagijom razvući što tanje testo, onda i rukama razvući da se dobije pravougaonik.
Umutiti penasto mast, žumanca i šećer i tom smesom bogato premazati koru.

Preko premazane kore posuti mešavinu maka i šećera i uz pomoć stolnjaka zarolati testo.
Malo rukama razvući dobijeni rolat i napraviti pletenicu.

U pleh staviti pek papir, spustiti pletenicu i premazati je uljem.
Uključiti rernu na 200 stepeni i nakon 15-tak minuta staviti pletenicu da se peče.
Štrudlu peći od 30- 40 minuta na istoj temperaturi, vreme zavisi od jačine vaše rerne. Kada vidite da je po vrhu porumenela prekriti je pek papirom i nastaviti pečenje do kraja.
Pečenu štrudlu pažljivo izvaditi iz pleha, prekriti čistom kuhinjskom krpom i sačekati da se prohladi. Seći parčad, po želji pošešeriti i uživati :)




8 коментара:

  1. Анониман16. мај 2015. 20.22

    imami jedno pianje moze umesto masti upotrbiti maragrin

    ОдговориИзбриши
  2. Margarin ne, ali može buter :) Ova štrudla treba da je lisnata i kad se ohladi, a margarin se stvrdne i nije lepa. Ali je to sve stvar izbora i mogućnosti.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман16. мај 2015. 20.56

    hvala puno za odgovor

    ОдговориИзбриши
  4. joooooj kako je fina ! mekana,dekorativna.... obožavam ukusne vojvođanske štrudle...

    ОдговориИзбриши
  5. već danima mi se jede štrudla.Ovo je došlo kao poručeno

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман19. јул 2016. 20.06

    Moja omiljena štrudla!

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...