петак, 20. новембар 2015.

TAJNA FRANCUSKIH KROASANA- MESIMO ZAJEDNO

U nedelju, 15. novembra, imala sam priliku da prisustvujem maloj školi koju su organizovali MESIMO ZAJEDNO i LESAFFRE SRBIJE u njihovom BAKING CENTRU na Novom Beogradu.
U divnom prostoru, uz domaćine: pekara Drakčeta i tehnologa Cvetu, goste i voditelje Goricu i Dragana iz Budjenja, gastro blogerke i dame koje svoje recepte objavljuju na portalu Mesimo zajedno učile smo kako napraviti kroasan.


Dugo mesim, kisela testa su mi omiljena, ali sam sada prvi put čula da se koristi hladna voda u mešenju peciva s kvascem. Ali, kroasani su takvo pecivo koje ima svoje tajne a neke smo i mi saznale.
Odnos brašna, kvasca, margarina, vode i ostalih sastojaka je tačno odredjen.


Koristili smo pekarski margarin jer se u Srbiji ne koristi francuski maslac zbog cene i uvoza.
Pekarski margarin dolazi u dve varijante: letnji i zimski, a može se kupiti u većim hipermarketima.
Razlika izmedju njega, i našeg margarina koji koristimo u domaćinstvu, je u delovanju na testo. Pekarski margarin se lepo razvlači, ostaje u slojevima izmedju testa, ne ulazi u testo i daje lisnatost pecivu.
Sve sastojke je mašina umesila, testo je bilo elastično, Margarin razvaljati i staviti na testo u sredinu. Velikom oklagijom se razvlači testo jer je lakša za rad.
Testo se 3 puta preklapa i hladi izmedju 3 razvlačenja i preklapanja. Pravilo 3x3!






Nakon svakog preklapanja testo hladiti u frižideru 10- tak minuta. Želimo da margarin ostane izmedju slojeva i da tek pečenjem stvori lisnato pecivo.


Na red dolazi sečenje testa, a na osnovu upotrebljenih sastojaka i njihove težine odredjuje se broj kroasana.



Nakon savijanja kroasane ostaviti na hladnom 45 minuta da se "dižu". Nakon tog vremena spremni su za rernu.

Rernu zagrejati na 200 stepeni, a nakon ubacivanja kroasana temperaturu smanjiti na 180 stepeni. Želimo da kvasac postepeno diže testo i da dobijemo lisnato pecivo.



Nakon pečenja kroasane možete ostaviti takve ili ih preliti otopljenom čokoladom.




Na kraju smo i probale kroasane.


Prisustvovale smo jednom korisnom času mešenja kroasana, puno novog saznale, družile se i upoznale, i hvala svima koji su pomogli da provedemo jedno lepo nedeljno popodne :)


Naši domaćini su na sve mislili, nakon posluženja došla je na red i torta.

Nadam se da sam uspela da prenesem bar delić atmosfere u BAKING CENTRU.
Možda sam neke bitne detalje zaboravila, ali one osnovne za dobre kroasane sam se trudila da uslikam i prikažem.

Oni su nam ulepšali druženje: Gorica i Dragan iz Budjenja :)

Ovde možete pogledati video :)

7 коментара:

  1. Divno si napisala a ja sam ponosna sto sam deo ove price i bogatija sam za jos jedno prijateljstvo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Suzo. Bilo je tu još detalja, ali da ne preteram. Ovo je ono osnovno. Drago mi je da smo se upoznale i družile :)

      Избриши
    2. Meni je na druzenju bilo prelepo.Naucila sam nesto novo i upoznala sam divne ljude i nadam se da cemo sto skorije ponoviti nase druzenje,

      Избриши
  2. Nitko mi ne može reći da su kroasani s margarinom to to.U Francuskoj se prave sam i jedino s maslacem, a okus jednih i drugih je nebo i zemlja.Da ne govorimo o zdravstvenim benifitima.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Imala sam priliku da uživam francuskim krosanima i neprevazidjeni su :) Nisam pristalica margarina, ali naša pekarska industrija ga koristi.

      Избриши
  3. Francuski originalni recept za kroasone je sa puterom a ne sa margarinom.

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...