среда, 06. јануар 2016.

BADNJI DAN




Pripreme za najradosniji praznik su u toku. Nakon unošenja Badnjaka, postavljanja stola s raznovrsnim voćem i grickalicama, priprema se posna trpeza. Riba je obavezna, a ostali prilozi uz nju po želji. Već godinama ne spremam prebranac jer sam od bake zapamtila da se ne pravi na Badnji dan da ne bi u kući bilo cele godine bubašvaba :( Sad, da li je to samo praznoverje ili istina, tek sam se ja jedne godine prevarila i napravila prebranac. Naravno, tek sam se kasnije setila njenih reči, ali smo mi celu godinu bezuspešno vodili rat protiv tih napasti :( Otada je kod nas prebranac izbrisan s posne trpeze. Bude tu posni rižoto, posni krompir ili neki ćušpajz od graška ili šargarepe, ponekad i posni podvarak, ali prebranac ne.




              POSNI BELI KROMPIR

Ovo je jedno brzo jelo kojeg se sećam još iz detinjstva, čini mi se da sam to prvo samostalno pravila još dok sam bila srednjoškolka, a danas ga često spremam kad postimo.


POTREBNO:

1 kg krompira
1 veća glavica crnog luka
4 čena belog luka
malo ulja
po potrebi vode
po ukusu so, biber ili mešavina biljnog začina

PRIPREMA:

Krompir oljuštiti, dobro oprati, te ga naseckati na kolutove kao za musaku.
Crni i beli luk sitno iseckati.

U šerpu ili dublji tiganj s poklopcem staviti malo ulja da prekrije dno, dodati iseckan luk i kratko ga propržiti. Staviti isečeni krompir i naliti vodom da ogrezne. Na srednjoj temperaturi, u poklopljenoj posudi dinstati krompir dok voda ne uvri. Probati da li je krompir mekan, trebalo bi da počinje da se pretvara u krupniji pire. Ako je krompir još uvek ceo i tvrd, dodati još malo vode i nastaviti sa dinstanjem dok krompir sasvim ne odmekne i dobijete lepu  gustinu jela.

Krompir začiniti po ukusu i poslužiti uz ribu.

NEK VAM JE SREĆNO BADNJE VEČE I DA GA U MIRU I RADOSTI PROVEDETE U KRUGU PORODICE :)

6 коментара:

  1. Srećan Badnji dan i Badnje veče draga Jafi. Provedi ove božićne praznike u zdravlju, ljubavi i veselju sa svojim najdražim osobama.Prelepa ti je posna trpeza kao i recept za posni krompir...

    ОдговориИзбриши
  2. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  3. Srecni praznici draga Jafi, provedi ih u miru, radosti i lepom raspolozenju sa tvojim najdrazima.:)

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...