четвртак, 09. јун 2016.

GRČKI KOKOS KOLAČ

Nedavno smo u Grčkoj, na kraju ručka u restoranu, kao desert bili posluženi kolačima koji su mi se svideli. Pokušala sam da pronadjem recept, angažovala sve i tragala, odlučila se za ovaj i nije to to. Ni izgledom, a ni ukusom ne odgovara originalu. Kolač koji sam napravila je ukusan, lepo rashladjen baš prija, ali ima "težinu" koju mu daju jaja i buter a onaj grčki je lagan i ne verujem da ima toliko sastojaka. Sad mi se čini da je on od kuvanog griza bez jaja i samo preliven sirupom i uvaljan u kokos radi lepšeg izgleda.



             TESTO:

4 jajeta
500 ml grčkog jogurta
125 g maslaca
400 g griza
1 vanilin šećer
100 g šećera
1 prašak za pecivo

          SIRUP:

300 ml vode
300 g šećera
1 limunov sok
100 g kokosa

         PRIPREMA:

Penasto umutiti jaja, šećer, vanilin šećer i jogurt.
Maslac otopiti i prohladiti, te ga dodati smesi od jogurta.

Mutiti mikserom dok se šećer ne rastvori, dodati griz pomešan s praškom za pecivo i sve dobro sjediniti.

Smesu usuti u pleh veličine 30x25 cm obložen pek papirom i peći u rerni zagrejanoj na 180 stepeni 35 minuta.

Pečeni i ohladjeni kolač iseći u kocke te preliti vrućim sirupom. Od trenutka kad proključa sirup kuvati 5 minuta, skloniti s ringle, dodati limunov sok i odmah toplim preliti prohladjen kolač.

Kolač dobro ohladiti, uvaljati u kokos i poslužiti.

* Smanjila sam količinu šećera u testu na pola, a i pravila sam sirup po ovoj meri koju sam napisala da mi kolač ne bi bio presladak sa sirupom iz recepta koji sam koristila. Možda je falilo još malo sirupa, ali ne nikako 700 ml vove i 500 g šećera. Kolač nije suv, jestiv je ali nije onaj koji sam tražila.


Ovako je izgledao kolač u Grčkoj :)

8 коментара:

  1. Bez obzira što ovo nije taj kolač kako si rekla, jako fino izgleda.

    ОдговориИзбриши
  2. Prtpostavljam da ste jeli grčku halvu, ona se pravi od kuvanog griza, tačnije prženog. I ovaj kolač je lep, posebno što je sa kokosom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, ipak je bila alva. Kasnije sam pronašla i taj recept :) Hvala puno :)

      Избриши
  3. Анониман10. јун 2016. 11.39

    Ja ipak mislim da je to πορτοκαλοπιτα

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovaj koji sam ja napravila je po sastojcima sličan toj POMORANDŽA PITI. Ali, kad ga jedem osećam svu težinu njegovih sastojaka, a to nisam osetila kad sam jela ovaj u GR. Po sastavu alve, sasvim malo sastojaka, ipak će biti da je alva. Kolač jeste sladak, oseća se na limun, ali nije "težak" ni po izgledu ni po ukusu. Sledeći put pravim alvu i onda ću znati šta je.

      Избриши
  4. Haha najverovatnije ono sto ste jeli u Grckoj bilo je ravani jer to je uovicajeno da se servira psle rucka u restoranima, isto kao i karidopita.

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...