субота, 22. октобар 2016.

MEKANE KIFLE KAO IZ PEKARE

Pravim razna peciva i gotovo uvek koristim sveži kvasac. Ne znam zašto, ali nekoliko puta sam pravila sa suvim kvascem i nisam bila zadovoljna gotovim proizvodom. Verovatno je u pitanju lošiji kvalitet istog na našem tržištu i bila sam radoznala da isprobam ove kifle moje prijateljice Dijane. Videla sam kifle kod nje, ali kako nisam imala baš takav suvi kvasac koji je ona koristila, odustala sam od pokušaja da ih napravim. A onda, jedan nedavni naš susret i njen poklon, obradovala sam mu se kao malo dete, naterali su me da odmah napravim kifle po njenom receptu. I na kraju šta reći? Kifle su baš kao iz pekare. Spolja divno hrskave a unutra mekane "kao duša" :) Ne mogu rečima opisati koji je to ukus i tekstura peciva, ali puno se razlikuje od peciva sa svežim kvascem. Testo polako narasta, treba strpljenja i topla prostorija, peku se na nižoj temperaturi i duže vremena, ali ih ne možete prestati jesti koliko su ukusne. Hvala, Dijana, na ovom uživanju :)


       SASTOJCI:

1 kg mekog brašna tip 400
2 kašike suvog kvasca
500 ml toplog mleka
3 kašike kisele pavlake
1 kesica praška za pecivo
150 ml ulja
1 kašika šećera
1 kašika soli

      PRIPREMA:

U posudu za mešenje staviti polovinu brašna, napraviti udubljenje i u to staviti suvi kvasac, šećer, so, prašak za pecivo, kiselu pavlaku, ulje pa sve to zamesiti uz dodavanje toplog mleka i presotalog brašna.

Umešeno testo prekriti krpom i ostaviti ga na toplom mestu da polako nadolazi. Nekad to može biti nakon 30 minuta, ali može potrajati i duže. Testo mora udvostručiti svoju veličinu.

Podeliti nadošlo testo na loptice, svaku lopticu malo premesiti i opet prekriti i ostaviti da nadodju.

Na pobrašnjenoj podlozi svaku lopticu razvući u elipsu i saviti kifle. 

Kifle redjati u pleh obložen papirom za pečenje i ostaviti ih da polako nadolaze.



Rernu zagrejati na 180 stepeni, kifle premazati hladnom vodom i pecite ih 30 minuta na 180 stepeni.

Kifle izvaditi iz pleha, prekriti krpom i preko staviti prianjajuću foliju da se malo "potpare" i odmeknu.

Nakon 15. minuta dobićete kifle koje su spolja hrskave, unutra divno mekane, i nećete moći prestati da ih jedete.

* Možete ih ostaviti prazne, a ja sam ih punila kockicama gaude.

2 коментара:

  1. Divan je ovaj Dijanin recept, ali ima nešto i u kvascu. Nisam ni ja baš ljubitelj suvog kvasca, ali mi je ovaj promenio mišljenje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I meni je ovo bilo čudno. Dok sam mesila testo ono je pod rukom pucketalo. Stvarno je taj kvasac drugačiji od ovih naših.

      Избриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...