среда, 08. фебруар 2017.

RESTOVANA DŽIGERICA S JAJIMA I DOMAĆI HLEB



Danas nisam planirala da spremam ručak, imala sam već od ranije pripremljen, i želela sam da opet mesim domaći hleb. Krenula sam polako sa hlebom, ispekla ga i onda shvatila da mi se ne jede ručak od juče. Setila sam se ovog recepta za džigericu, a baš sam juče kupila lepu svežu džigericu, i tako sam dobila neplanirani ručak uz hleb.

Ova kombinacija je baš ono što je čini rustičnom i nostalgičnom, jer ni naše bake nisu spremale veliki i komplikovan ručak kad su mesile hleb. Sećam se da su imale dan za pranje velikog veša, nije bilo mašina i sve je bilo ručno, a ukućana puno. Tako je postojao i dan za mešenje hleba. Od ranog jutra su bile "u poslu", testo je polako kislo, a one bi otkinule jedan deo da naprave najukusnije mekike za doručak. A do pečenog hleba je trebalo sačekati, pa bismo te mekike jeli sve dok ih ima.

Hleb se pekao u zidanim furunama, a njegov miris se širio seoskim sokakom i svi su znali gde treba otići za hleb. Komšinice su dolazile po tek pečeni hleb, svaka bi dobila po jedan rumeni, okrugli hleb, ali bi i one uzvratile istom merom kad peku hleb. Tako su se one lepo dosetile kako da uvek imaju tek pečeni hleb na stolu. Baš su bile domišljate naše bake, a i kolegijalnost ih je krasila u svakom poslu.

I, da, šta bi s ručkom? Za ručak su spremale nešto na brzinu, nekad bi se na stolu našlo domaćih kobasica i šunke, i uz domaći sir i sezonsku salatu jelo bi za tren bilo pred gladnim ukućanima. Svi su uživali u hlebu, a za ručak niko nije imao šta da zameri.

Kako su to bili divni dani mog detinjstva...



Restovana džigerica

Sastojci:
500 g pileće džigerice
2 veće glavice crnog luka
4 jajeta
1 kašika svinjske masti
1 kašika seckanog peršuna
so, biber

Priprema:

Pileću džigericu očistiti od žilica i iseći na krupnije komade.

Crni luk očistiti i iseći na kockice.

U dubljem tiganju rastopiti mast pa dodati crni luk i pržiti ga uz neprekidno mešanje dok ne omekša.

Ubaciti pileću džigericu, pa nastaviti prženje na umerenoj temperaturi povremeno mešajući dok džigerica ne omekša.
Ukoliko džigerica počne da se lepi za dno tiganja, sipati malo vode i nastaviti dinstanje.

Kada džigerica potpuno omekša, , ubaciti umućena jaja i nastaviti prženje uz neprekidno mešanje dok se jaja ne stegnu.

Gotovo jelo začiniti po ukusu i posuti sitno iseckanim peršunovim listom.

* Džigericu soliti pred služenje, ne nikako tokom pripreme jer će ostati tvrda.

Domaći hleb




Sastojci:
15 g svežeg kvasca
200 ml mlake vode
1 kašičica šećera
1 kašičica soli
400 g brašna tip 500
50 ml ulja

Priprema:

Kvasac sa šećerom rastvoriti u mlakoj vodi, dodati brašno, so, ulje i zamesiti mekano testo.

Testo po površini pouljiti, prekriti prianjajućom folijom i ostaviti na toplom mestu 1 sat da kisne.

Uskislo testo na pobrašnjenoj površini nežno premesiti, rastanjiti u pravougaonik 1 cm debljine, pritiskajući krajeve smotati ga u veknu.

Pleh obložiti papirom za pečenje, staviti veknu, po gornjoj površini oštrim nožem zaseći kose crte, prekriti ga krpom i ostaviti ga još 15 minuta na toplom.



Uključiti rernu na 220 stepeni, u zagrejanu rernu staviti hleb i peći ga oko 20 minuta ili dok ne dobije lepu rumenu koricu.

Pečeni hleb izvaditi iz pleha, malo ga poprskati vodom po vrhu, umotati u krpu i ostaviti da se ohladi.

Dobićete mekan hleb, kod mene je izgledom i ukusom najlepših kifli.


* Kod mene su iz starta morala biti dva hleba, znam da ćemo jedan pojesti već prvog dana a trebalo bi da nam traje bar dva dana do sledećeg mešenja.

I tako kad domaćica mesi hleb, tog se dana ne očekuje neki zahtevan ručak. Ali, uz domaći hleb, sezonsku salatu, sok od malina koji seća na neke drage osobe kojih više nema- džigerica je bila prava gozba.



6 коментара:

  1. Što se ovog kruha tiče, evo mene k tebi! Ali jetrica i to k tome pileća - teško. Makar sam sigurna da su odlična - onima koji to vole. :))

    ОдговориИзбриши
  2. Predivan hleb savršen, pa još i pileća džigerica, savršeni spoj .
    A tek priča vraća u detinjstvo , Veliki pozdrav i sve pohvale Gospodjo Javorka .

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno :) Malo sam se raspisala, ali dodju tako neki trenuci i mirisi koji me podsete na detinjstvo i drage osobe.

      Избриши
  3. Ovo je meni fantastična kombinacija, ja sve iznutrice volim

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I ja ih volim i ponekad spremam, jer ih ne jedu baš svi.

      Избриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...