среда, 12. јул 2017.

ČORBA OD POVRĆA

Volim čorbice svake vrste, od mesnih do ovih "klot", bez mesa :) Kad dodju letnje vrućine ovakve čorbice su pogodne jer su lagane, meni posle nje ne treba ništa drugo, a pune su svežeg povrća koje sada možemo naći na pijačnim tezgama. Ali, uvek kada pravim ovu čorbu setim se moje omiljene čorbe iz studentske menze. Znam da je tamo hrana prosečna, nisu mnogi njome oduševljeni, ali ja sam nju jela u neko srećnije vreme kada su jela bila kvalitetnija i ukusnija. I koliko god puta pokušavala da spremim takvu čorbu, na kraju nije to to. Imalo je tamo svakakvog povrća, neko seckano a neko rendano, bila je gusta i čini mi se da još uvek osećam taj ukusu i miris tople čorbe.
Ova joj je slična, ali nastaviću da tragam. Ovoj nedostaje boranija i kupus, nisam imala u kući, ali i ovako je puna povrća.



     POTREBNO:

1 glavica crnog luka
4-6  srednja krompira
2 šargarepe
šaka graška
šaka peršunovog lista
malo ulja
po ukusu mešavina biljnog začina
po potrebi vode ( oko 2 l )
i još: šaka boranije
 malo kupus svežeg

      PRIPREMA:

Povrće očistiti, krompir i šargarepu sitno iseckati. Ja sam šargarepu narendala, a krompir sitno iseckala. Nedostaju boranija i kupus, sledeći put će biti i oni tu.

U šerpi zagrejati malo ulja, dodati sitno iseckan crni luk i narendanu šargarepu i sve kratko propržiti. Dodati krompir i grašak, ako imate stavite i boraniju i sitno iseckan kupus, pospite 1 kašiku mešavine biljnog začina i na umerenoj vatri, uz postepeno dolivanje vode, dinstati povrće dok ne omekša.

Pred kraj kuvanja doliti vode, ne previše jer čorba mora biti gusta, začiniti još po ukusu, dodati sitno iseckan peršun i ostaviti je da proključa.

Isključiti ringlu, šerpu ostaviti još 10- tak minuta na ringli, i na kraju možete uživati.

Ako je posna, kao kod nas danas, tu je kraj kuvanju. Ako volite jaču čorbu, pred kraj kuvanja dodati jedno umućeno žumance s malo mleka, sve kratko prokuvati i poslužiti još toplu čorbu.

* Ako neko zna onaj recept iz st. menze, slobodno mi ga šapnite. Ja ću i dalje da istražujem i doći ću do tog ukusa :)

1 коментар:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...