уторак, 26. септембар 2017.

THE PITA S MESOM

Volim pitu s mesom i odinama pravim po istom receptu iz moje prve sveske recepata. Nedavno sam kod naše Nataše s Coolinarije ugledala njenu pitu i zainteresovamo je način pripreme. sve ono što ja kao preliv stavim na kraju, preko izrezane pite, ona ima podeljeno u dva dela: posebno kisela pavlaka, ulje i jaja, a posebno voda i ulje. Kako mi nekada smeta ona gornja korica koja ima previše jaja, poželela sam da isprobam i ovu pitu.
Jedino sam ja stavila više mesa, nek se nadje za one koji vole baš puno mesa u piti. I da, umesto obične vode za preliv, ja sam stavila kiselu. Da pita onako malo "nadodje" i bude vazdušastija. tokom pečenja je baš dobro rasla od te kisele vode, a i krajnji rezultat je odličan. ne znam kakva je sa običnom vodom u prelivu, ali nadam se da se Nale neće naljutiti što sam ovo izmenila.



POTREBNO:

500 g kora za pitu
2 glavice crnog luka
500 g mlevene junetine
malo ulja
začini po ukusu: so, biber ili mešavina biljnig začina

Premaz kora:

3 jajeta
225 g kisele pavlake 20 % mm
50 ml ulja

Preliv:

70 ml kisele ili obične hladne vode
20 ml ulja


PRIPREMA:

Na ulju prodinstati sitno iseckan luk i mleveno meso, dovoljno je da samo meso promeni boju, ostane sočno i mekano. Začiniti meso po ukusu pazeći da će nakon pečenja taj ukus biti mnogo snažniji nego što vam se tada čini.

Umutiti jaja s kiselom pavlakom i uljem u jednoličnu smesu.

Uzeti dublji pleh ili djuvečaru, podmazati je uljem, pa po dnu staviti tri kore, jednu preko druge, s tim što prve dve blago premažete uljem. Onu treću koru premazati prelivom od jaja i staviti meso. Kod mene je bilo 4 reda ovog premaza i 4 reda mesa.



Nakon mesa opet idu dve kore premazane uljem, treća prelivom i mesom i tako do kraja. Po vrhu stavite tri kore, prve dve premažete uljem, a treću ničim.



Oštrim nožem zarezati kocke željene veličine tako da nož prodje do dna pleha. Ja sam iseckala pitu na 6x4 kocke.

Preko pite preliti preliv od vode i ulja, ostaviti pitu da tako odstoji dok se rerna zagreje na 200 stepeni, nekih 10-tak minuta.



Pitu peći 35 minuta na 200 stepeni. Isključiti rernu i ostaviti pitu još 10-tak minuta u njoj da se dopeče i malo prohladi.
Izvaditi pitu iz rerne, i ako volite hrskavu koricu ne treba je prekrivati krpom. Ako pak volite mekanu koricu, prekrite je krpom i ostavite da se dobro prohladi.


Iseći pitu, poslužiti po želji i uživati :)

*Nisam pitu prekrila krpom jer sam želela krckavu koricu. I dobila sam pitu koja neodoljivo podseća na grčke pite koji oni prave ili s maslinovim uljem ili sa buterom. Podseća me na omiljenu spanaki pitu :)

2 коментара:

  1. Jaco, hvala na poverenju i isprobavanju. ♥ Drago mi je da si zadovoljna rezultatom. Naravno da se ne ljutim zbog izmena. Uvek mi je zadovoljstvo kada isprobani recepti budu prilagođeni ukusima onih koji ih isprobavaju. Pita deluje hrskavo i sočno. Hvala za info o kiseloj vodi, probam neki put tako. Sad kada pomislim kako to lepo miriše odmah ogladneh. ☺♥

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale, hvala tebi na divnom receptu. A pita je baš gurmanski dobra. Kod mene više mesa jer mi volimo da ga osetimo u piti. A ovo s kiselom vodom sad svuda primenjujem kad su pite slane ili slatke u pitanju.

      Избриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...