петак, 23. октобар 2009.

Svetosavske perece




Sv. Sava- skolski praznik i velika decja slava…Kad sam bila dete i zivela u Banatu, svake godine sam s nestrpljenjem cekala taj dan i odlazak u seosku crkvu…
Raspuste sam provodila kod babe i dede na selu i ove perece su bile deo crkvenog praznovanja. Deca su recitovala i dobijala slatkise i ovakve perece.
Spremali smo ih i preko godine, ali ove su bile posebne!!!
Danas mislim da sam bas pogodila i cerka mi kaze da ih nikad nisam bolje napravila...

Testo:
300 gr ostrog brasna
500 gr mekog brasna tip"400"
40 gr svezeg kvasca
malo secera
1 kasicica soli
2 dl toplog mleka
3 dl tople vode
1 dl ulja

Premaz:
1 jaje

Slani preliv:
3 kasike mekog brasna
1 kasika soli
po potrebi hladne vode

Priprema:
U toplo mleko staviti 2 kasike ostrog brasna,
malo secera i paketic kvasca i sacekati 10 minuta
da kvasac nadodje.
Pomesati brasna sa uljem i solju i dodati kvasac te
umesiti testo koje se ne lepi za ruke,
ali ne sme biti tvrdo.
Dobro ga mesiti na pobrasnjenoj dasci bar 5 minuta
uz dodavanje brasna ako je potrebno.

Prekriti testo i ostaviti na toplom 30 minuta da
udvostruci kolicinu.

Pripremiti slani preliv:
Pomesati so i brasno i polako dodavati hladnu vodu
i mesati da nema grudvica.
Gustina je kao testo za palacinke.

Od uskislog testa kidati ili nozem odsecati kuglice
i prstima tanjiti u dug stapic.
Smotati perecu i slagati na podmazan pleh.

Ostaviti da kisnu oko 10 minuta dok se rerna zagreje
na 250 stepeni.
Pre stavljanja u rernu, perece premazati umucenim jajetom.

Peci perece do blago zute boje, izvaditi i staviti po njima slani
preliv i vratiti jos 2-3 minuta da se lepo zarumene, a preliv osusi.

Uzivajte u njihovom ukusu.

Malo zanimljivosti o perecama :)

10 коментара:

  1. Mnogo mi se dopadaju, baš ću da probam, baš me izazivaju :)))

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo su perece kojima ne treba puno dodataka u testu jer se mese lako i brzo :)

    ОдговориИзбриши
  3. Gdjo jafi, ja sam dodala link do vaseg bloga u post svetosavakih pereca jer mislim da nije posteno da imam ovaj recept bez da kazem gde sam naucila.http://kuvaricagr.blogspot.gr/2016/01/svetosavske-perece-svetosavske-perece.html

    ОдговориИзбриши
  4. zdravo gospodjo jafi, danas sam pet pravila svetosavske perece, svidjaju nam se ali moji ukucani su me pitali zasto Srbi prave ove perece, sta znaci, koja je prica iza toga? a ja sam trazila u netu i nasla sam ovo
    https://www.srbijadanas.com/clanak/danas-obavezno-omesite-perece-razlog-za-vezan-je-za-svetog-savu-26-01-2016
    d ali ista znate o tome, jel istina, da li vi znate nesto drugo? Hvala.

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala na isprobavanju i javljanju. Evo, ni ja nisam znala za ovu legendu o Svetom Savi i djavolu. Jedino znam da se kod nas u južnom Banatu, okolina Bele Crkve, uvek za Svetog Savu u crkvi dele perece. A i u kući se mese i to je poseban doživljaj za najmladje.Posnim danima, sreda i petak, su posne, a ostalim danima su ovakve kao u receptu. Sećam se da su seljani nosili brašno u crkvu pre Svetog Save, a onda zadužene domaćice od njih pravile perece. Sada to rade pekare, ali im se ukus i kvalitet potpuno razlikuju. One nekadašnje su bile ukusnije. Zato se ja trudim da u svom domu sačuvam tradiciju mešenja pereca, jer su domaće ipak najbolje :)

    ОдговориИзбриши
  6. Одговори
    1. Uvek su mi najdraže i najlepše kad ih pravim baš na Svetog Savu. Mada ih ja mesim često.

      Избриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...