петак, 10. децембар 2010.

Kisela banica :)


Volim da istrazujem blogove raznih zemalja, a nekako najvise se zadrzim tu u komsiluku
i na Balkanu :)
Probala sam ovu banicu pre 2 godine u Bugarskoj, svidela mi se i sad kad sam je pronasla, morala sam je napraviti :)

Testo je mekano, lako za razvlacenje, a njena mekoca i mirisi su nesto sto mami da se jede, jede i...:)


Sastojci :

500 g mekog brasna
300 ml mlake vode
malo secera
10 g svezeg kvasca
100 ml ulja
1 kasicica soli


Nadev:
2 jajeta
300 g kravljeg sira
i jos ulja




Vreme pripreme:
60 min
Težina:
Srednje zahtevno


1
U posudu za mesenje staviti vodu, secer i kvasac.
Sve to razmutiti da se kvasac rastopi.
2
Dodati, ulje i so i polako dodavati brasno i rukama mesiti testo.
Testo ce biti mekano, ali se nece lepiti za ruke.
3
Ostaviti testo 15 minuta da raste.
4
Sada testo podeliti na 3 lopte i odmah ih tanjiti na pobrasnjenoj podlozi.
Ja sam to radila na stolnjaku.
5
Prvo testo tanjiti oklagijom, a zatim malo razvuci rukama da se dobije pravougaonik.
6
Za nadev umutiti jaja sa sirom.
7
Svaki pravougaonik premazati uljem, staviti sir po celoj povrsini, sem nekih 10 cm na gornjem kraju.
8
Pomocu stolnjaka na kojem se testo tanjilo, urolati rolnu, savitri je u krug i slagati u nauljeni pleh.
9
Zagrejati rernu na 200 stepeni i peci banicu oko 30 minuta.
Iskljuciti rernu, banicu poprskati jos malo uljem i vratiti jos 5 minuta u toplu rernu.
10
Izvaditi pleh, ohladiti banicu i seci je ili kidati delove po zelji.


Posluživanje:
Sluziti je uz jogurt ili kiselo mleko .

18 коментара:

  1. Nisam još pavila kore, a kad vidim vas sve kako to lepo radite poželim da se oprobam. Interesantno je kako su sve te pite na Balkanu jako slične, istorijski uticaji valjda i kako su žene ovde darovite za pravljenje testa.

    ОдговориИзбриши
  2. Jelena, ovo i nisu prave kore za pitu..To je neka mesavina strudle i pite, i ne treba biti neki veliki strucnjak za ovu pitu..Vazno je dobro brasno i strpljenje :)

    ОдговориИзбриши
  3. .... e a sto znaci DOBRO brasno, tj kako znas koje uzeti u ducanu kada smo rasiajni svuda po svijetu ....

    ОдговориИзбриши
  4. Za ovu banicu ja koristim meko psenicno brasno tip "400" :)Kod nas, na vecini brasna, pise i namena..Tako da imamo brasna koja su za hleb, testeninu i peciva, ali imamo i brasna koja su za kore za pitu :)
    Kako je kod drugih to ne znam , ali svako je bar jednom kupio neko brasno s namerom da napravi pecivo ili nesto slicno iz rodnog kraja :)

    ОдговориИзбриши
  5. Da, "banica" je pravi naziv :) Moja baba ceo zivot koristi taj naziv, otkako znam za sebe i za nju :) Obozavam tu pitu, a jos je lepsa kad se dobro natopi mascu :)

    ОдговориИзбриши
  6. U pravu si, najbolja je s mascu :) Ali, ovo je prilagodjeno nasim potrebama :)

    ОдговориИзбриши
  7. Draga Jafi,ovo je fenomenalno!Jako lepa i fotografija!!

    ОдговориИзбриши
  8. Da, divno izgleda. Nikad nisam razvlačila kore, možda je vreme da počnem.

    ОдговориИзбриши
  9. Obozavam ovakve pite, gibanica, banica, sirnica...sve moze:)

    ОдговориИзбриши
  10. Hvala vam puno :) Nisam ni ja puno puta u zivotu razvlacila kore za pite i burek, ali ove nisu zahtevne, i uspelo je iz prvog pokusaja :)

    ОдговориИзбриши
  11. Draga Jafi, ova tvoja banica izgleda fantasticno...recept sam vec isprintala, a cim ugrabim malo slobodnog vremena, isprobavam!:)))p.s. ma, i fotku bih poruckala koliko mi se svidja!;)))

    ОдговориИзбриши
  12. Prelepo izgleda!!! Volim ovakve pite, a najdraze su mi upravo ove od vucenog testa. Jos samo da u potpunosti savladam tehniku razvlacenja zamirisace banica i kod mene :)

    ОдговориИзбриши
  13. Hvala svima..Nadam se da ce te se uveriti da ova pita nije nesto sto se ne moze savladati..Sve ste vi tome vicne, samo napred :)

    ОдговориИзбриши
  14. Koliko tanke moraju biti kore.Tanko ko za normalnu pitu sa sirom ili mesom ili su nesto deblje.Nisam jufku radila nikad sa germom.

    ОдговориИзбриши
  15. Minka, kore moraju biti tanke da kad podvuces ruku ispod testa, vide se prsti :)

    ОдговориИзбриши
  16. Divota od pite, draga moja. Pravi miris i ukus detinjstva. Moram je napraviti nekom prilikom :)

    ОдговориИзбриши
  17. Divota od pite, draga moja. Pravi miris i ukus detinjstva. Moram je napraviti nekom prilikom :)

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...