петак, 24. јул 2015.

SIPANA PITA OD JABUKA

Jedno vreme sam stalno planirala ovu pitu koja je bila hit na Coolinarici, ali nikako nisam stigla da je isprobam. Jutros sam kupila lepe domaće, sočne i blago kisele jabuke i rešila da na + 35 krenem u kuhinju :) Mislila sam da 40 minuta pečenja na 180 stepeni nije nešto što će me namučiti, ali izgleda da ipak nisam imala sreće. Da li je struja slaba, ili ovaj moj novi šporet nema rernu kao stari koji je sve pekao brzo i rumeno, ali ja sam provela više od sat vremena čekajući da se ispeče na 180 stepeni :( Pita je bila bela, videlo se brašno i morala sam da pojačam na 200 stepeni, pa na 220 i da uključujem gornji i donji grejač dok nisam dobila lepo rumenu koricu.
Kolač je jednostavan, brzo se sprema do pečenja, a onda mora vaše iskustvo sa rernom da dodje do izražaja. Sledeći put ću je odmah peći na 200 stepeni bar 30 minuta, videti šta se dogadja i dopeći je do kraja. Nisam pogrešila što sam je pekla; dobili smo lepu, prhku posnu lenju pitu :)




POTREBNO:

suvi sastojci:

2 čaše brašna
2 čaše pšeničnog griza
1 čaša šećera
1 prašak za pecivo

voćni deo:

1 do 1,5 kg jabuka
1 čaša šećera
2 vanilin šećera
cimet po ukusu
3/4 čaše ulja

/ čaša je od kisele pavlake od 180 ml /


PRIPREMA:

Pomešati suve sastojke i dobro ih sjediniti.

Jabuke oprati, narendati i spojiti s ostalim sastojcima.

Suve sastojke podeliti na 3 dela, a voćne na 2 dela.

Pleh veličine 20x30 cm obložiti pek papirom, staviti trećinu suvih sastojaka i dobro utapkati kašikom da dobijete izgled kore.

Staviti pola voćnog dela, lepo ga rastanjiti i nastaviti sa redjanjem ostalih delova.

Ako vam ostane soka od jabuka, poprskati gornji suvi sloj, ili malo premazati uljem, izbosti viljuškom gornju koru i peći u zagrejanoj rerni na 180 stepeni 40 minuta.

Ako vam se čini da toliko vremena nije pita pečena, pojačajte rernu na 200 stepeni i peći pitu dok se po rhu ne zarumeni.

Prohladiti pitu, iseći je i uživati :)

4 коментара:

  1. Zaista se čini jednostavno i fino. No, po ovim vručinama nema teorije da bilo što pečem - to sam napravila prošli tjedan, bila sva u vodi i zarekla se - više nećeš! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kod mene se na to ne gleda, šta nam se jede to i pravim :) Nije prijatno, ali tako je.

      Избриши
  2. Ni kod mene se ne gleda na temperaturu, šta nam se jede to se sprema. Ovu pitu imam i ja u omiljenima i nikako da je napravim......to je najveća muka sa šporetima dok se ne navikneš...mi već dva puta popravljamo rernu,tj; elektronsku ploču, al.i ovaj šporet ne bih menjala za deset novih, ali doći će dan, kad ću morati. Uživaj u piti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zorice, probaj je obavezno :) Morala sam menjati šporet zbog ringli, a znala sam odmah da više neću imati dobru rernu kao pre. Najviše mi smeta kod peciva jer nemaju lepu zlatnu boju i budu drugačije teksture.

      Избриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...