понедељак, 27. јануар 2014.

SVETI SAVA I SVETOSAVSKE PERECE

Danas je Sveti Sava, školska slava i praznik posvećen velikom prosvetitelju i prvom arhiepiskopu autokefalne Srpske pravoslavne crkve :) Kod nas u južnom Banatu oduvek smo s posebnom radušću iščekivali taj dan i Svetosavske perece. Ranije su se perece mesile u kući, domaćice su ih pripremale, a u crkvi su deljene deci i svim prisutnima nakon službe i recitovanja svetosavskih pesama. Uvek su mi one bile najsladje i polako sam grickala da mi što duže traju a bilo ih je samo dve. Mama ih je obavezno mesila i uživanje u njima je nastavljeno u kući tokom celog dana :) Ma koliko da ih je umesila, a bilo ih je uvek puno, mi deca bismo to pojeli u jednom danu. Ovaj običaj sam prihvatila kao deo tradicije, podsećanje na dan koji je praznik dece i škola, ali i kao sećanje na drage osobe koje su me naučile da ih mesim. Mesim ih često tokom godine, ali su mi posebno lepe i ukusne baš tog dana :)Ne treba puno vremena a ni materijala da biste svoje najdraže obradovali ovim ukusnim i hrskavim perecama :) SREĆAN PRAZNIK SVIMA KOJI GA DANAS SLAVE :)

3 коментара:

  1. Jafi, divne perece, ti si prava majstorica za fina peciva.:)))

    ОдговориИзбриши
  2. Nikako da se rešim da ih napravim, ali obećavam da hoću, kada ne znam. Divno izgledaju.Pozdrav.

    ОдговориИзбриши

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...